The Autopsy of Jane Doe – review – un film horror care m-a surprins într-un mod plăcut

A trecut ceva timp de când am văzut ultima oară un film care să mă țină în suspans sau să îmi ofere o oarecare stare de neliniște precum a făcut-o The Autopsy of Jane Doe. Nu sunt foarte multe la număr filmele horror care să facă acest lucru – poate și pentru că, fiind un fan al genului, deja am început să intuiesc dinainte cam ce ar putea să se întâmple.

Am ales să mă uit la The Autopsy of Jane Doe după ce mi-a apărut ca recomandare pe Netflix la finalul lui Bird Box: Orbește (al cărui review îl găsiți deja pe site). Mi s-a părut atractivă ideea de bază de la care pleacă acțiunea filmului, chiar dacă poate fi considerată un clișeu.

The Autopsy of Jane Doe – cum mi s-a părut povestea?

Povestea este una simplă, dar în același timp atractivă, în prim plan aflându-se medicul legist Tommy Tilden și fiul său Austin. Cei doi au ca afacere de familie o morgă și un crematoriu în statul Virginia, locație unde și are loc întreaga acțiune a filmului. Problemele lor încep să apară în momentul în care șeriful le aduce cadavrul neidentificat al unei tinere care a fost găsit îngropat pe jumătate în subsolul unei case în care a avut loc o serie de crime.

La început totul pare un alt caz de rutină, însă pe parcurs ce autopsia cadavrului avansează niște secrete înfricoșătoare încep să iasă la iveală. Corpul este unul perfect conservat, însă interiorul prezintă numeroase traume care nu pot fi explicate de cei doi.

The Autopsy of Jane Doe Review

Consider că povestea este una destul de bine pusă la punct, chiar dacă cei mai atenți dintre voi vor observa câteva mici scăpări. Sunt de părere că pot fi trecute cu vederea. Misterul și atmosfera sumbră sunt prezente pe întreaga durată a filmului, iar clișeele nu vor afecta plăcerea de a-l urmări – te va captiva cu siguranță modul în care progresează autopsia, pas cu pas, și o să te facă să vrei să stai până la final pentru a vedea deznodământul.

The Autopsy of Jane Doe are un final care lasă loc de interpretări și chiar de o posibilă continuare pe viitor (deși nu cred că aceasta va veni – cel puțin eu nu am auzit nici măcar un zvon legat de acest lucru). Trebuie spus că dacă ești fan al filmelor horror o să ai cu siguranță o ușoară senzație de déjà vu. Chiar dacă finalul nu este cel mai strălucit, restul filmului este atât de bine realizat încât ne face să închidem ochii la această scăpare.

Despre prestația actorilor

Din distribuția lui The Autopsy of Jane Doe fac parte vreo 9 actori (dacă am numărat eu bine) sau 10 dacă punem la socoteală și pisica. 🙂 În mare parte din timp o să îi vezi doar pe Brian Cox (în rolul lui Tommy Tilden) și Emile Hirsch (care îl jocă pe Austin, fiul său). Cei doi au o prestație excelentă și ajută foarte mult în conturarea poveștii și crearea atmosferei terifiante.

Dacă tot vorbim de prestațiile excelente ale actorilor trebuie să o menționăm neapărat și pe Olwen Catherine Kelly, cea care joacă rolul lui Jane Doe (cadavrul neidentificat al tinerei). André Øvredal (regizorul filmului) a ținut să precizeze că actrița și-a intensificat antrenamentele de tip Yoga pentru a-și putea controla respirația și mișcările corpului cât mai bine (care trebuiau să fie inexistente). Sunt unele momente în care este folosit un manechin, însă nu prea vei reuși să îți dai seama care sunt acestea – așadar un punct în plus la nota finală pentru asta.

Câteva cuvinte de final

The Autopsy of Jane Doe este un foarte bun exemplu de film care reușește să își gestioneze bine bugetul mic pe care îl are la dispoziție astfel încât rezultatul final să fie unul pe placul spectatorilor. Practic aproape întreaga acțiune a filmului are loc într-o singură încăpere și cu doar trei actori (dintre care unul stă mereu nemișcat).

The Autopsy of Jane Doe
  • Poveste
  • Atmosferă
  • Regie
  • Actori
3.9

Concluzie

The Autopsy of Jane Doe pot spune că se numără printre filmele care merită văzute (și nu doar de amatorii genului), așadar vi-l recomand. Sunt destul de sigur că o să rămâneți și voi surprinși într-un mod plăcut, la fel ca mine.

1. demmsquach 3 martie 2019
    2. liana 29 aprilie 2020